Constructorii au ajuns la jumătatea traseului pentru tramvai

Constructorii au ajuns la jumătatea traseului pentru tramvai
Asocierea condusă de Swietelsky Baugesellschaft mbH a fost plătită deja cu peste 26 de milioane de lei pentru lucrările de modernizare a şinelor pe sectorul Gară-B-dul Muncii.

Tronsonul II al tramvaiului a ajuns la peste 47% lucrări realizate, potrivit datelor furnizate de Primărie. Pe circuitul Gară-B-dul Muncii intrat în şantier în iunie anul acesta au fost necesare lucrări suplimentare, în principal generate de reţele din zonă care nu erau protejate corespunzător.

Lucrările la tronsonul II al liniei de tramvai, proiect finanţat din bani europeni, au debutat în 26 iunie şi au ca termen luna iunie 2013. Potrivit datelor furnizate de primărie, stadiul fizic, în 10 decembrie, al proiectului se află la 47,25% (din totalul de pese 14 kilometri cât însumează traseul tramvaiului de la Gara până pe B-dul Muncii). "Constructorului i-a fost achitat un procent de 41,23% din valoarea totală a proiectului", a mai informat Biroul Mass media al Primăriei. Modernizarea căii de rulare pentru tramvai pe tronsonul Gară - B-dul Muncii costă peste 64 de milioane de lei fără TVA, ceea ce înceamnă că asocierea condusă de Swietelsky Baugesellschaft mbH a fost plătită deja cu peste 26,3 milioane de lei.

În luna septembrie şi noiembrie, administraţia locală a încheiat două contracte cu liderul asocierii care se ocupă de modernizarea traverselor, şi a câştigat licitaţia din cadrul proiectului European, Swietelsky Baugesellschaft pentru lucrări suplimentare aferente proiectului. Valoarea lucrărilor suplimentare pe tronsonul II al liniei de tramvai este de peste 433.000 de lei, potrit datelor de pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. "Lucrările suplimentare au fost necesare datorită: existenţei în sol a unor straturi de argilă şi umpluturi de material necoeziv ce prezentau un element de instabilitate al acestuia, existenţei unui tunel tehnologic cu două compartimente ce traversează ampriza ambelor sensuri, lipsei tuburilor de protecţie pentru reţele (electrice, gaz, romtelecom, etc) care subtraverseză tronsonul P-ta Gării - Bd-ul Muncii. Lucrările au constat în săpături suplimentare pe străzile Căii Ferate şi Oaşului, efectuarea unor umpluturi cu straturi de piatră spartă şi balast pentru asigurarea gradului de compactare şi a modului de deformare a platformei, protejarea reţelelor subterane pe tronsonul p-ţa Gării - B-dul Muncii", a precizat Biroul Mass media al Primăriei.

Şi pe tronsonul I al linie de tramvai, Bucium-Gară finalizat vara aceasta s-au încheiat două contracte pentru lucrări suplimentare de peste 1,7 milioane de lei, cu aceeaşi societatea care s-a ocupat şi de modernizare.

Modernizarea liniei de tramvai este unul dintre cele mai scumpe proiecte cu finanţare europeană din Cluj: lucrările de reabilitare a ambelor tronsoane de tramvai din Cluj-Napoca ar urma să coste aproximativ 130 de milioane de lei plus taxa pe valoarea adăugată (TVA). Valoarea lucrărilor pe tronsonul I, deja dat în folosinţă, a fost aproximativ 76 de milioane de lei cu TVA.

Ce cifre trebuie atinse în iunie 2013

În total, după ce vor fi încheiate lucrările şi pe tronsonul II (în iunie 2013 potriivt contractului), ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar lucrările prevăd şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde

 

Comenteaza