Foto Şantier "îngheţat" pe un lot al Autostrăzii Sebeş - Turda. Unul din constructori, în insolvenţă

Şantier "îngheţat" pe un lot al Autostrăzii Sebeş - Turda. Unul din constructori, în insolvenţă
| Foto: API
Poza noua 27.03.2018
Poza noua 27.03.2018
Poza noua 27.03.2018
Poza noua 27.03.2018
Poza noua 27.03.2018
Poza noua 27.03.2018
Poza noua 27.03.2018
Poza noua 27.03.2018
Şantier "îngheţat" pe un lot al Autostrăzii Sebeş - Turda. Unul din constructori, în insolvenţă
Şantier "îngheţat" pe un lot al Autostrăzii Sebeş - Turda. Unul din constructori, în insolvenţă

Asociaţia Pro Infrastructura a publica o serie de fotografii de pe şantierul tronsonul doi al Autostrăzii Sebeş - Turda, cu  o lungime de 24,3 kilometri şi care se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Valoarea lucrărilor: 549.332.393 de lei.

"Deși cei mai mulți constructori de pe șantierele de autostrăzi din România și-au început activitatea încă din primele zile ale anului, avansul fiind unul sesizabil față de finalul lui 2017, pe acest tronson construit de Aktor-Euro Construct lucrările par înghețate.

Unul din motivele progresului necorespunzător îl reprezintă intrarea în insolvență în luna februarie 2018 a Euro Construct, compania românească din asociere. Din informațiile noastre, grecii de la Aktor intenționează preluarea părții din contract de care este responsabilă Euro Construct și vor să ducă șantierul la bun sfârșit, însă stadiul actual și mobilizarea deficitară ne face să fim circumspecți.

Ne exprimăm speranța că în cel mai scurt timp cei de la Aktor vor materializa în realitate intențiile optimiste printr-o mobilizare exemplară pentru a recupera întârzierile. În caz contrar, așteptăm de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere măsuri urgente care să ne dea speranțe că Autostrada A10 Sebeș-Turda se va finaliza în cadrul POIM 2014-2020, fără să treacă într-un al treilea exercițiu financiar european (deja este fazată de pe POS-T 2007-2013)", transmit reprezentanţii API.

În acest moment, acest lot de 24,3 km are un grad de execuție de aproximativ 45% (fizic, în teren) și 40% (financiar), conform datelor oficiale raportate. Dacă se va menține acest ritm nesatisfăcător, va fi extrem de dificil să circulăm pe acest segment de autostradă până la finalul anului viitor, agonia șoferilor prelungindu-se până în 2020.

Comenteaza