Tronson de cale ferată licitat de premierul Boc, finalizat nouă prim-miniștri mai târziu. Constructorii care s-au făcut de râs: Impresa Pizzarotti

Tronson de cale ferată licitat de premierul Boc, finalizat nouă prim-miniștri mai târziu. Constructorii care s-au făcut de râs: Impresa Pizzarotti
| Foto: cfir.ro

Iată de ce nu ne vom face bine niciodată: a fost nevoie de 10 premieri, de 19 miniștri la Transporturi și de 10 ani pentru ca italienii de la Impresa Pizzarotti să finalizeze un amărât de tronson de cale ferată de 33 de km.

CFR SA a recepționat anul trecut 33 km de cale ferată modernizată, potrivit informațiilor furnizate de administratorul infrastructurii feroviare pentru Club Feroviar. Cifra este aproape identică cu cea a numărului de kilometri de autostradă recepționați, potrivit informațiilor citate de clubferoviar.ro.

„În anul 2021 au fost reabilitați și recepționați 33,02 km de linie de cale ferată pe secțiunea Coşlariu-Vințu de Jos”, au răspuns oficialii CFR SA la solicitarea adresată în acest sens de Club feroviar.

Lucrările au durat de la Emil Boc la Nicolae Ciucă

Lucrările pe acest tronson au durat nu mai puțin de 10 ani de zile, contractul a fost atribuit italienilor de la Impresa Pizzarotti & C S.p.A la data de 12 decembrie 2011, când prim ministru al României era Emil Boc. Între timp, Boc s-a întors la Primăria Cluj-Napoca, iar în această perioadă, în afară de el, au mai fost nouă prim miniștri: Mihai Răzvan Ungureanu, Victor Ponta, Dacian Cioloș, Sorin Grindeanu, Mihai Tudose, Viorica Dăncilă, Ludovic Orban, Florin Cîțu și Nicolae Ciucă.

La conducerea Transporturilor, în acest timp au fost nu mai puțin de 19 miniștri, în ordine, așa cum sunt prezentați ei pe pagina de Internet a ministerului: Anca Boagiu, Alexandru nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Victor Ponta (interimar), Ramona Mănescu, Dan Șova, Ioan Rus, Iulian Matache, Dan Costescu, Sorin Bușe, Răzvan Cuc, Felix Stroe, Lucian Șova, Rovana Plumb (interimar), Lucian Bode, Cătălin Drulă, Dan Vîlceanu și Sorin Grindeanu.

CFR mlaștine

Valoarea totală a contractului a fost de 766.924.828,85 lei (fără TVA), cu termen inițial de finalizare a lucrărilor iunie 2014. În anul 2014, când lucrările la lotul 2 al tronsonului între Vințu de Jos și Coșlariu erau realizate în proporție de 40%, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, comunica un nou termen de finalizare a lucrărilor, pentru sfârșitul lunii noiembrie 2015. Dar de fapt, s-a întâmplat doar șase ani mai târziu, în 2021.

„Întârzierile de pe secțiunea Coşlariu – Vințu de Jos au fost generate de exproprieri suplimentare, descarcare arheologică, relocare de utilităţi, probleme legate de capacitatea portantă a terenului de fundare, aferent variantei noi de traseu Podu Mureș-Coșlariu”, a precizat CFR SA.

Pe acest tronson au fost realizate 15 poduri, 33 podețe, un pasaj inferior și un pasaj superior stradal, 135 de aparate de cale, lucrări civile în stații, lucrări instalații electrificare și tehnologice, lucrări de drumuri și protecția mediului.

Comenteaza