Chilipiruri auto de la bănci

Chilipiruri auto de la bănci
Multe societăţi bancare şi-au creat divizii speciale care se ocupă de revânzarea automobilelor recuperate de la rău-platnici, după modelul aplicat la apartamente sau terenuri.
Pe o piaţă auto în declin, băncile prezente în Cluj vând autovehicule recuperate de la clienţii care nu şi-au mai permis plata ratelor, la preţuri chiar mai bune decât în târgurile de maşini second-hand. Cum numărul celor aflaţi în dificultate creşte, amatorii de chilipiruri găsesc oferte bune.

După ce şi-au creat secţiuni speciale pe internet dedicate caselor şi locuinţelor recuperate de la clienţii care nu şi-au mai permis rambursarea creditelor, grupurile bancare vând acum maşini retrase de la persoanele sau societăţile care nu şi-au mai permis plata leasingului. Oferta a devenit atât de bogată, încât băncile şi-au creat secţiuni pe site-urile proprii care pot rivaliza cu portalurile de maşini second-hand din ţară. Atuul grupurilor financiare îl reprezintă preţurile mai mici cu 30-40% decât cele din târgurile auto, iar pentru achiziţii importante există loc de negociere.

O ofertă la îndemână pentru clujeni, deoarece parcul de prezentare se află în oraş, este cea a BT Leasing. Preţurile sunt comparabile cu cele din târgurile de maşini vechi sau cu cele din anunţurile de pe site-urile de specialitate. Un autoturism Seat Cordoba din 2007, cu 30.000 km parcurşi, se vinde cu 7.000 de euro, în vreme ce pe portalurile de maşini rulate preţurile pornesc de la 6.800 de euro pentru o maşină cu un număr dublu de kilometri parcurşi. “Maşinile pot fi achiziţionate fie cu banii jos, fie prin leasing, cu plata unui avans de minim 20% şi cel mult patru ani de finanţare”, declară reprezentanţii de vânzări ai BT Leasing.

La Alpha Leasing, divizie care se ocupă de creditarea achiziţiei de autovehicule în cadrul grupului bancar grec, preţurile pornesc de la 1.500 de euro pentru un Matiz şi ajung la 28.000 de euro pentru un BMW 325l. Pe lângă oferta de maşini second-hand, Alpha Leasing vine şi cu una de creditare, la dobânzi mai bune decât în anii trecuţi. La BCR Leasing, o Dacia Logan poate fi achiziţionată de la 3.000 de euro în sus, în condiţiile în care în târg rar se găseşte o ofertă sub 4.000 de euro. Un Jaguar X Type din 2006, care în târguri se vinde la minimum 9.000 de euro, are aici un preţ începând de la 8.760 de euro. Un Mercedes E280, care în târg se poate cumpăra cu cel puţin 33.000 de euro, este scos la vânzare la 28.000 de euro pe site-ul BCR Leasing.

“Am fost nevoit să renunţ la trei maşini. Firmele de leasing vin, îţi iau maşina şi te pun să achiţi ratele rămase de plătit. Nu îţi dau nici o posibilitate de înţelegere amiabilă. Le iau şi le vând mai scump. Tot ce ai plătit se duce pe apa sâmbetei. Ei zic că oferă discount, dar, dacă te duci să vorbeşti despre o maşină, nu se uită la tine, oferă discount numai la vânzarea de flote. În schimb, diviziile de leasing ale băncilor nu te mai pun să achiţi şi diferenţa”, remarcă Adrian Coroian, director al unei firme de închiriat maşini.

Totuşi, clujenii ezită în faţa autoturismelor recuperate de bănci. “Am văzut ofertele, dar sunt reticent. Prefer să caut pe un site de vânzări auto decât să iau o astfel de maşină. Am auzit că foarte multe sunt cu probleme”, spune Liviu, conducător auto clujean. “Nu aş cumpăra niciodată o astfel de maşină. Poartă un blestem după ele! Cel care le-a predat nu a făcut-o de drag, ci fiindcă a ajuns să aibă probleme pe care nu le-a mai putut duce. Nu aş avea curaj să ies pe stradă cu o astfel de maşină”, spune Traian Corpodean, directorul târgului auto din Gilău.

“Ofertele prezentate de bănci se bazează pe o reevaluare a maşinii, nu pe suma care mai este de recuperat de la client. Este foarte important că există loc de negociere la aceste preţuri, mai ales atunci când sunt achiziţionate volume mari de maşini”, subliniază Călin Abrudan, director de vânzări în cadrul dealerului auto OTC Group. Oferte bune de maşini rulate există şi la Direcţia Generală a Finanţelor Publice. Administraţiile financiare au scos la licitaţie 11 maşini, la preţuri ce pot fi mai mici cu 25% decât în târguri.



Comenteaza