Autostrada Transilvania: În sfârșit se poate semna contractul pentru cei 16 km rămași de finalizat pe lotul Chețani – Câmpia Turzii

Autostrada Transilvania: În sfârșit se poate semna contractul pentru cei 16 km rămași de finalizat pe lotul Chețani – Câmpia Turzii
| Foto: economica.net

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația asocierii Drum Asfalt-Trameco (grup Selina), iar CNAIR este obligată de lege să semneze contractul cu Strabag-Geiger chiar dacă, teoretic, contestatarul poate să facă recurs la Curtea de Apel București. 

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins marți, 13 septembrie, contestația asocierii conduse de Drum Asfalt în cadrul licitației pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii (A3). Contestația constructorului bihorean fusese înregistrată la CNSC pe 18 august, după ce fusese desemnată câștigătoare oferta asocierii Strabag – Geiger.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna contracul pentru finalizarea lotului Chețani - Câmpia Turzii (15,70 km) din Autostrada Transilvania (A3) cu asocierea declarată câștigătoare, Strabag - Geiger, după ce a fost respinsă la CNSC contestația bihorenilor de la Drum Asfalt.

Despre efectele deciziei CNSC de marți a scris și Asociația Pro Infrastructură (API), pagina de Facebook. ”Cei 15,70 kilometri rămași de finalizat între Nădășelu/Cluj-Napoca și Târgu Mureș au o istorie zbuciumată.  Licitația actuală a fost lansată în 20.07.2021 și câștigătorul inițial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanță, iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câștigător.

CNAIR trebuie să parafeze contractul cu Strabag-Geiger pe 420,3 milioane lei fără TVA, 3 luni de proiectare și alte 18 luni de execuție în teren cu 10 ani garanție.

Solicităm constructorilor și oficialilor CNAIR să întreprindă de urgență procedurile de semnare a contractului, emiterea ordinului de începere și mobilizarea în teren, Strabag-Geiger având puterea de a finaliza șantierul la sfârșitul lui 2023, sectorul acesta al Autostrăzii A3 fiind practic la ei în curte”, transmite API. 

Contractul poate fi semnat cu asocierea desemnată câștigătoare, chiar dacă, teoretic, contestatarul poate să facă recurs la Curtea de Apel București.

Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, asocierea de constructori austrieci și germani desemnată câștigătoare are o ofertă financiară de 420,34 de milioane de lei (făra TVA). Perioada contractuală pentru lotul relicitat din A3 cuprinde trei luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor. Contractul pentru acest tronson de autostradă este finanțat din fonduri europene nerambursabile, a subliniat ministrul Transporturilor.

Comenteaza