Video Foto API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate deschide anul acesta

API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate deschide anul acesta
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de
API spune că șeful CNAIR "şi-a flexat muşchii" pe Sebeș-Turda când a amenințat cu rezilierea: "cu puțin chef de muncă" se poate de

Asociaţia Pro Infrastructură (API) susține că lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş–Turda poate fi dat în trafic cel târziu la jumătatea lunii decembrie.

API critică reacția noului şef al CNAIR, Cristian Pistol care, după vizita efectuată săptămâna trecută pe şantierul lotului 2 al A10, amenința antreprenorul grec Aktor cu rezilierea contractului, afirmând că lucrările nu pot fi finalizate la termenul asumat 15 noiembrie. Asociaţia Pro Infrastructură susține că bucata de autostradă de 24 km poate fi deschisă până cel târziu în decembrie "cu puțin chef de muncă din partea antreprenorului și a oficialilor CNAIR".

"Noul șef al CNAIR, Cristian Pistol, și-a flexat vineri mușchii la antreprenorul grec Aktor de pe lotul 2 din #AutostradaA10 Sebeș-Turda, amenințând cu rezilierea.

Vrem să credem că este doar o declarație nefericită motivată de lupte politice meschine anti-infrastructură și anti-cetățeni, și nu o intenție adevărată care ar fi dezastruoasă acum în prag de inaugurare, la stadiu fizic de peste 90% și după 7 (ȘAPTE!) ani de chin în execuție.

Să ne înțelegem: este PERFECT FEZABIL ca lotul de 24,25 km să fie dat în trafic în acest an, în decembrie, cel mai târziu, iar asociația noastră a susținut tot timpul că se poate deschide circulația în 2021, chiar dacă pe un singur sens, pe câteva sute de metri, în zona Oiejdea.

Realitatea: asfalt gata (strat de uzură) pe 21 din 24 de km, marcaje aproximativ 50% (pot fi finalizate în maxim două săptămâni), parapete de protecție instalate pe km întregi și doar câteva puncte critice rămase: o zonă fără balast stabilizat la Teiuș, debleul Oiejdea (unde este deja binder pe un sens) și problema de la Sâncrai (se va rezolva în scurt timp).

În mod normal, cu puțin chef de muncă din partea antreprenorului și a oficialilor CNAIR, deschiderea traficului poate fi făcută fără probleme la final de noiembrie, cel mai târziu în primele două săptămâni din decembrie, incluzând aici și procedurile de recepție.

Sperăm că după 7 ani de suferință, cu un faliment al partenerului Euroconstruct (țeapă, pe românește), grinzi căzute de pe pile (fără victime, din fericire), mobilizare foarte slabă ani la rând, relocări de utilități amânate la infinit, ba chiar o grevă a subcontractorului Marcotim și multe, multe, multe bâlbe și promisiuni fanteziste din partea autorităților dar și a antreprenorului general, vom circula în MAXIM DOUĂ LUNI pe cei 24 de km și nu vom intra în "logica" de tristă amintire a contractelor reziliate abuziv la stadiu de peste 90% și a autostrăzilor muzeu!", au scris reprezentanții API pe Facebook.

Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, a efectuat joi o vizită de lucru pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda.

"Am verificat lucrările la punctele critice pe care le știam deja, si anume km. 19, km. 26 și km. 40, unde avem mari întârzieri. Totodată, pe tot lotul de autostradă există probleme inclusiv din punct de vedere al siguranței circulației: nu avem montat parapete median pe mare parte a lotului, marcajele sunt aproape inexistente, la fel și gardul de protecție împotriva animalelor.

La discuțiile purtate cu managementul companiei Aktor, de fiecare dată am fost asigurat că avem un grafic actualizat, un grafic de care ne ținem. Din păcate, însă, în șantier, lucrurile stau diferit. Forța de muncă este insuficientă pe toate categoriile de lucrări și nu există aprovizionare corespunzătoare cu materiale. În aceste condiții, nu văd cum am putea atinge dezideratul propus, acela de a da în trafic acest lot până pe data de 15 noiembrie. (...) dacă antreprenorul nu va reuși să se încadreze în termenele avansate, voi lua în calcul inclusiv varianta rezilierii", a declarat Pistol.

Comenteaza