Angajații Băncii Transilvania vor lucra de acasă și după pandemie

Angajații Băncii Transilvania vor lucra de acasă și după pandemie

Salariații societății bancare clujene își vor desfășura activitatea în sistem hibrid, atât de acasă, cât și la birou, chiar și după ce va trece pandemia, afirmă directorul de resurse umane Nevenca Doca.

“Pandemia, cu tot impactul ei negativ la nivel social şi economic, cu toate dramele personale pe care le-a generat, are şi efecte pozitive, aşa cum vedem cu toţii. La nivelul pieţei muncii din industria bancară, aceste efecte sunt semnificative şi, cel mai probabil, de durată. Pe fondul accelerarii bankingului la distanţă şi a schimbării de paradigmă, să îţi faci foarte bine jobul nu va mai însemna să fii la birou nici după pandemie”, susține oficialul BT, conform Banking News.

Printre efectele pozitive, Doca enumeră folosirea recrutării de la distanţă, prin interviuri video, ce reduce timpul de recrutare, scade costurile de deplasare; mutarea în online a programelor de training pentru angajaţi, cu costuri mai mici pentru traineri, speakeri, consultanţi valoroşi; eliminarea timpilor de deplasare între casă şi serviciu; acordarea autonomiei angajaţilor să îşi organizeze munca în perioadele optime pentru ei; oportunitatea de a avea acces la oameni competenţi şi talentaţi din zone diverse.

  • “Inclusiv în banking, un domeniu tradiţional, conservator şi extrem de atent la riscuri, s-a demonstrat anul trecut că se poate lucra de-acasă, eficient şi responsabil, controlând atent riscurile asociate. La BT vom continua să lucrăm în sistem hibrid, parţial de acasă şi parţial de la birou, inclusiv după ce restricţiile actuale se vor elimina. Interacţiunile directe, conectarea reală, nemijlocită de tehnologie sunt esenţiale pentru a conserva sentimentul de apartenenţă la comunitate sau echipă şi a rămâne conectat la obiectivele organizaţiei. În acelaşi timp, tehnologia şi abilităţile echipei noastre în acest sens ne ajută ca biroul să poată fi oriunde. Pentru noi sistemul hibrid funcţionează bine de aproape un an, aşa că îl vom păstra pe termen lung”.
  • "Datorită faptului că adopţia din partea clienţilor a canalelor alternative, de la distanţă, pentru serviciile tranzacţionale bancare, a crescut rapid în pandemie, permite ca joburile din front-office să evolueze rapid dinspre procesare tranzacţii înspre consiliere şi consultanţă. Asta a făcut ca băncile să regândească activităţile şi serviciile oferite în unităţile lor pentru a avea sens şi valoare pentru clienţi să se deplaseze la bancă".
  • Pe termen mediu, tot ce se va putea presta de la distanţă se va face digital, agenţiile şi sucursalele vor deveni birouri de consultanţă pentru clienţi,  companii, persoanele fizice. A evoluat mult şi partea de consultanţă online deoarece, cel puţin în cazul BT, pe lângă site şi call center, clienţii au acces oricând la informaţii despre banking pe platforma online Întreb BT sau prin intermediul chatboţilor ori social media".
  • “Bancherul viitorului va trebui să ştie să asculte şi mai mult, să înţeleagă business-ul, nevoia specifică a clientului şi să cunoască soluţiile potrivite pentru fiecare situaţie în parte. La BT este important ca fiecare coleg să aibă de la început trei competenţe esenţiale: adaptabilitate la schimbare/rezilienţă; capacitatea de a lucra autonom/proactiv; dorinţa şi capacitatea de a colabora şi sprijini ceilalţi colegi. Pentru noi aceste trei competente sunt esenţiale. Integritatea rămâne acel criteriu absolut obligatoriu pentru oricine doreşte să lucreze într-o bancă".
  • “Migraţia angajaţilor din bănci a scăzut în ultimul an, pe fondul incertitudinilor cauzate de pandemie şi e firesc, lumea are nevoie de stabilitate, de siguranţă. Putem vorbi despre o diferență între nevoile băncilor de oameni cu specializări specifice – IT/digital; risc management; analişti de credite  şi oferta de pe piaţa muncii. Din fericire, dinamica accelerată a business-ului nostru şi reputaţia foarte bună a BT ne ajută să atragem relativ uşor oameni talentaţi şi competenţi. Peste 50% din colegii noştri – dintre cei peste 9.000 – au deja peste șapte ani de experienţă la BT, ceea ce ne-a permis să creştem în interior competenţele necesare pentru o parte din job-urile disponibile".
  • „Nu am oprit recrutarea nici în perioada stării de urgenţă. În perioada martie – mai 2020 am avut acelaşi ritm de angajări ca în 2019, cu 70 de job-uri noi pe lună. Continuarea angajărilor a fost un mod de a ne susţine clienţii, volumul de activitate şi creşterea băncii, de a contribui la piaţa muncii şi la creşterea economiei inclusiv în perioada pandemiei. Angajam selectiv însă, în special pentru job-urile rămase vacante în urma promovării unor colegi sau întreruperii temporare a activităţii profesionale a unor dintre colegele noastre, pentru a se ocupa de copilaşii lor. Nu anticipăm o campanie amplă de recrutare anul acesta, nu vedem necesar acum să facem acest lucru. Pentru posturile de front-office însă avem permanent nevoie de candidaţi buni, sunt interfaţa noastră în relaţia cu clienţii care vin la bancă”.
Comenteaza