Turcii vor construi cel mai greu tronson din Autostrada Transilvania, care prevede și un tunel prin Munții Meseș

Turcii vor construi cel mai greu tronson din Autostrada Transilvania, care prevede și un tunel prin Munții Meseș

Asocierea condusă de constructorii turci MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. a câștigat contractul de 2 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania. Turcii vor construi aproximativ 41 km de autostradă, din care aproximativ 2,8 km de tunel prin Munții Meseș, tunel care va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel din România.

Este vorba de cel mai complicat tronson din A3 - „Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău în lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată documentele urcate în SEAP.

Durata contractului este de 138 de luni și cuprinde: 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Finanțarea este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.

Criteriile de selecție stabilite de CNAIR pentru desemnarea constructorului au fost multe, dar cel mai important factor de evaluare a fost prețul. Au contat experiența deținută de inginerul proiectant de poduri în proporție de 4 la sută, prețul ofertei – 55 la sută, metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților – 15 la sută, perioada de garanție a lucrărilor – 9 la sută, experiența deținută de managerul de proiect – 6 la sută, experiența deținută de inginerul proiectant de tuneluri– 7 la sută, metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților, respectiv experiența deținută de inginerul proiectant de drumuri, între 4 și 15 la sută.

 

Comenteaza