Foto Blocuri pe centură. Primarul Floreștiului, acuzat că blochează proiectul Centurii de Sud

Blocuri pe centură. Primarul Floreștiului, acuzat că blochează proiectul Centurii de Sud

Reprezentanții USR  spun că proiectul Centurii de Sud  Florești riscă să fie blocat  din cauza unor construcții care au apărut pe traseul celui de-al doilea tronson.

Centura ocolitoare de Sud care ar duce la degajarea traficului între Cluj și Florești bate pasul pe loc, deși a fost promisă de ani buni.

Sergiu Leuce, inginer constructor și vicepreședinte al filialei USR Florești, îl acuză pe primarul Horia Șulea de “amatorism în ceea ce privește managementul marilor proiecte pentru Florești” după ce a refuzat PUG-ul făcut de UBB, în 2015, pentru comună și a modificat traseul centurii prevăzut inițial în plan.

“Tronsonul II al variantei ocolitoare sud este propus să înceapă din strada Eroilor, să treacă prin spatele fermelor de pui să treacă pe lângă cotul la 90 pe care îl fac străzile Cetății 1 cu Cetății 2, continuă pe lângă parcul poligonului și se termină în sensul giratoriu de pe strada Tauțiului, unde începe tronsonul I al centurii Sud Florești (tronson care este în momentul de fata blocat)", precizează inginerul.

Poza noua 17.02.2019

În PUG-ul facut de UBB Tronsonul II al centurii Sud trebuia să treacă printr-o porțiune de teren relativ dreaptă, fără mari dificultăți, însă în zonă au apărut construcții care au obligat la devierea drumului.

„În loc să vină în ședință de Consiliu Local cu PUG-ul întocmit de UBB, să-l valideze, astfel încât să nu se mai poată construi blocuri sau case pe traseul centurii, domnul Șulea a preferat să dea în continuare autorizații de construire exact pe unde ar trebui să treacă centura. Acest bloc (din foto) este exact pe traseul prevazut de UBB în PUG-ul reactualizat. Construcția acestui bloc a început în vara lui 2018. Poza este din Ianuarie 2019”, spune semnatarul scrisorii.

Poza noua 17.02.2019foto: Bloc apărut pe traseul prevăzut de UBB

Astfel, noul traseu propus de primarul Șulea străbate “o porțiune extrem de abruptă, unde versantul are un unghi de 30-40 de grade și trece la câțiva metrii distanță de casele oamenilor”. Inginerul Sergiu Leuce spune că în varianta de acum, tronsonul II este “gândit” să parcurgă versantul sudic al dealului Cetatea Fetei, ”versant ce apare pe Hărțile de Riscuri Naturale Geomorfice ca fiind încadrat cu grad de risc mediu sau mare", adică cu un risc natural de alunecări de teren chiar și în lipsa unor intervenții umane.

Blocuri pe centură. Primarul Floreștiului, acuzat că blochează proiectul Centurii de Sud

“Lucrările pentru construirea unui drum implică intervenții majore asupra dealului, defrișări, decapări, excavări, terasamente, vibrări și adăugarea unor încărcări suplimentare care cresc semnificativ riscul de alunecări de teren. Există pericolul real de subminare a bazei versantului și producerea unei tragedii”, subliniază reprezentantul USR.

Poza noua 17.02.2019foto: Țăruș  care indică traseul nou propus 

Vicepreședintele filialei USR Florești spune că “o să plătim din buzunarele noastre, lipsa de viziune sau poate, reaua voință a primarului Horia Șulea” și îi cere edilului să stopeze toate autorizațiile de construire din acea zonă și să organizeze o dezbatere publică la care să participe specialiști în domeniu și oamenii afectați pentru găsirea celei mai bune soluții”.

Drum lung până la finalizarea Centurii de Sud

Centura de Sud a Floreștiului trebuia să fie gata în 2016, dar șantierul a stat blocat doi ani din cauza problemelor legate de exproprieri. Primarul din Florești spunea în februarie 2018 că se lucrează intens pe şantier, dar în realitate nici măcar exproprierile pe amplasament nu s-au făcut în totalitate. Recent, presa locală relata că edilul ar vrea să anuleze contractul cu executantul lucrărilor, motivul fiind legat de majorarea tarifelor pe care le solicită firma. VEZI Macadam, plombe, nivelări! Centura Floreştiului mai aşteaptă. Primăria "a rupt" contractul cu Diferit

În ultimii 10 ani, comuna Floreşti din Cluj a crescut de la 7.600 de locuitori (în 2007), la peste 33.000 (în 2017). Circa 10.000 de maşini fac naveta spre Cluj-Napoca zilnic, motivul blocajelor zilnice de pe drumul naţional. De aceea, şoferii caută drumuri alternative pentru a ajunge în comună.

 

 

 

 

Comenteaza